S kódem LETO30 nyní získáte 30% slevu na celý Váš nákup!

Jak na lepší soustředěnost

Blog_soustredenost 1

Předvánoční shon, desítky úkolů v práci a co teprve velký úklid a to opakovaně rušené kafe s kamarádkou. Je toho na vás moc a nedokážete se na nic pořádně soustředit? Poradíme vám, jak ze začarovaného kruhu ven.

Zklidněte mysl

Abyste se dokázali soustředit, občas potřebujete i vypnout. Je to jako s telefonem: když je přetížený, reaguje zpomaleně a mnohdy i chybně. Vyčistěte si hlavu, způsobů je celá řada - pohybem, při četbě nebo na wellness. Doporučujeme vyzkoušet například stále oblíbenější meditaci.

Pokud s ní nemáte zkušenost, oceníte řízené meditování. Můžete se přihlásit na lekce s lektorem poblíž vašeho domova. Každému ale nemusí vyhovovat cizí prostředí a přítomnost dalších účastníků. V takovém případě vyzkoušejte meditaci online, kde v pohodlí domova stačí jen poslouchat a uvolnit se. 

meditace

Pomozte si nootropiky

Jsou to látky, které mají blahodárné účinky na činnost mozku. Zlepšují soustředěnost, paměť i kvalitu spánku a najdete je v běžně dostupných bylinkách. Například účinné Bylinné extrakty Alchymedic zlepšují činnost mozku, zkvalitňují spánek a dávají tělu přesně to, co potřebuje.

Které byliny jsou jedničkou pro zlepšení koncentrace?

  • Rozmarýn je perfektním stimulantem mozku. Má pozitivní vliv na paměť a soustředěnost, což se hodí nejen při učení, ale i v práci.
  • Ginkgo biloba zpomaluje proces stárnutí mozku a zlepšuje paměť i schopnost koncentrace.
  • Ashwagandha podporuje výkonnost mozku a zpomaluje jeho stárnutí.

Tip: Věděli jste, že i mnoho druhů koření, které běžně používáte, má vliv na soustředěnost? Patří mezi ně například zázvor, kardamon, hřebíček, česnek, šalvěj a tymián.

gif_Alchy

Zdokonalte svůj time management

Ani kvalitní doplňky stravy a meditace vám nezaručí lepší soustředěnost a vnitřní klid, když budete stále přehlcení množstvím povinností. Nenechte se pronásledovat nedokončenými resty z předchozích dní a netlačte před sebou  ty nové. Zapracujte na plánování a prioritizaci. Rychleji tak splníte jednoduché úkoly a lépe si zorganizujete čas k práci.

Pusťte do místnosti čerstvý vzduch

Mozek potřebuje pro správnou funkci kyslík. Proto v kanceláři, ale i doma pravidelně větrejte, ať už je venku horko, nebo zima. A když už půjdete okno otevřít, dejte si i krátkou pauzu. Udělejte si čaj, kávu a dejte si dobrou svačinku.

Shrnutí 

Až toho bude zase jednou moc, zastavte se a zhodnoťte situaci. Možná jste ve stresu a potřebujete jen chvíli pro sebe, abyste si odpočinula a mohla zase fungovat na maximum. Dopřejte si aktivní odpočinek, meditaci nebo přírodní první pomoc třeba v podobě čaje.