Ženy v nesnázích - vlasové mýty

Snažíte se už roky přijít na to, proč vám vlasy nerostou tak rychle, jak by jste si přály? A už víte, kde je zakopaný pes?

Každá z nás s postupem let přicházíme na různé vychytávky a mnohé z nás objeví i tzv. know-how, které pravidelně aplikujeme na svou hřívu nebo pleť. Základem je, že musíme mít na paměti existenci vlasů různé kvality. Proto taky ne na každou pokrývku hlavy bude nejlepším a osvědčeným receptem kopřivový šampón nebo olivový zábal, tak oblíbený u našich maminek či babiček.

Chceme delší vlasy? Zastřihujeme je tedy s železnou pravidelností každý měsíc? Opatrně! Tento argument byl několikrát vědeckými studiemi vyvrácen. Pro naše vlasy je střihání důležité v případě, pokud je máme mechanicky či chemicky poškozené. V případě, že jsou naše vlasy naopak nebarvené a správně se o ně staráme, je zastřihování každý měsíc o několik centimetrů zbytečné. Bude nám stačit zkracovat je jednou za 2-3 měsíce. Nesmíme zapomínat, že zdravý růst našich vlasů je podmíněn správnou výživou, doplňky stravy, ale bohužel i neovlivnitelnými genetickými faktory.

Nevadí, pokud chodíme spát s mokrými vlasy. Pravda je však taková, že si tím zaděláváme na problém. Kromě pověstného lámaní vlasového vlákna není žádným tajemstvím, že v polštářích a přikrývkách se množí roztoči a bakterie. Vlhkost z mokrých vlasů se přenáší do polštářů a ve spojení s teplem se stává živnou půdou pro nebezpečné bakterie a plísně.

Další nepotvrzenou teorií je, že by se měly vlasy před spaním stokrát pročesat, aby byly více lesklé a pevné. Opak je pravdou, přílišné pročesávání vlasům škodí a má za následek oslabování vlasového kutikuly a rychlejší maštění vlasové pokožky.

Mnohé ženy mají problém se splihlými a rychle se mastícími vlasy. Jeden z mýtů to přikládá za vinu častému mytí vlasů a sugeruje nám, že každodenní mytí vlasů má vliv mimo jiné i na jejich kvalitu. Není potřeba se strachovat. Dnešní kosmetické produkty jsou chemicky upravovány tak, aby vlasové vlákno zbytečně nezatěžovaly, ale naopak ho chránily před nepříznivými vlivy. 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.